Wij werken al met Magento sinds 2007, toen het nog Varien heette. Vooral de flexibiliteit, schaalbaarheid en de uitbreidbaarheid van Magento vallen goed bij ons in de smaak. Bovendien is Magento in staat om complexe projecten af te handelen, wat een van de voornaamste redenen is dat veel ontwikkelaars het aanraden. Magento is echter niet perfect en ervaart een aantal problemen wat betreft de front-end. Het oplossen van de front-end problemen is dan ook een van de primaire redenen voor het opnieuw platformen van Magento. Dit is van groot belang, omdat goede websiteprestatie cruciaal is voor een e-commerce bedrijf. Bovendien ervaren veel websites problemen met het snelle laden van webpagina’s wegens een recente update van Google’s algoritme, wat het oplossen van deze problemen steeds essentiëler maakt.
Jouw Magento-webshop versnellen, vereist simpelweg veel tijd, geld, en moeite. Het is onmogelijk om een 100/100 score op Google PageSpeed te behalen. Het is echter wel mogelijk om deze score te bereiken als het standaard Magento-thema, Luma, vervangen wordt door Hyvä. Het standaard Magento-thema laadt meer dan 200 JS / CSS-resources (1,5 megabytes), terwijl Hyvä er maar 2 (0,2 megabytes) laadt. Willem Wigman, de ontwikkelaar van Hyvä, heeft de complexiteit verminderd en heeft RequireJS, Knockout en UIComponents verwijderd om zo webontwikkelen weer leuk te maken.
We hebben al benoemd dat het grootste doel van Hyvä de prestatieproblemen van Luma aan te pakken is. Er zijn echter nog een hoop andere voordelen aan het gebruiken van Hyvä:
- Hogere conversiepercentages
- Lagere kosten en meer tijd om te verkopen
- Flexibiliteit
- Aanpassingsvermogen
Met alles op een rijtje, laten we elk onderdeel nu uitvoeriger behandelen!
1. Hogere conversiepercentages
Een effect van het verbeteren van de websiteprestatie is het behalen van hogere conversiepercentages. Recente onderzoeken duiden aan dat voor elke seconde waar een webpagina langer doet om te laden dan de wereldwijde meetstaven (2 seconden voor desktop en 4 seconden voor mobile), er 7% in conversiepercentage verloren wordt.
Als al dit verlies op jaarbasis bij elkaar opgeteld wordt, blijkt duidelijk hoeveel mogelijke omzet er is verloren.
Dit probleem is onaanvaardbaar en volledig te vermijden als je overschakelt naar Hyvä.
2. Lagere kosten en meer tijd om te verkopen
Het Hyvä thema zorgt niet alleen voor een snellere website en hogere conversiepercentages. De architectonische eenvoud van het Hyvä thema maakt het ontwikkelingsproces makkelijker voor ontwikkelaars. Het thema is gebaseerd op de nieuwste web-ontwikkelingstools. Hierdoor zijn er minder front-endcodes en bestanden om doorheen te moeten gaan, wat het proces om nieuwe onderdelen te ontwikkelen en problemen op te lossen, vereenvoudigt. Dit vermindert de ontwikkelingstijden en kosten aanzienlijk, wat ondernemers veel geld bespaart.
Dat gezegd hebbende snappen wij dat bedrijfskosten de laatste tijd erg aan het stijgen zijn en dat dit ervoor zorgt dat ondernemers zuiniger en bewuster omgaan met hun geld en middelen. Wij van Younify helpen je graag om dit probleem aan te pakken. Neem contact met ons op om te ontdekken hoe wij kunnen helpen met geld besparen.
3. Flexibiliteit
Meestal staan prestaties centraal als het om Hyvä gaat, maar natuurlijk zijn flexibiliteit en aanpassingsvermogen ook cruciale factoren bij het kiezen van een e-commerceplatform voor jouw bedrijf. Elke webshop wil toch een eigen uitstraling en een zo perfect mogelijke en gebruiksvriendelijke gebruikerservaring. Bovendien wil elke ondernemer dat zijn online winkel zich actief onderscheidt van de winkels van zijn concurrenten door aangepaste functies en ontwerp.
Ook op dit gebied overtuigt het thema van Hyvä in sterke mate, vooral omdat er gebruik wordt gemaakt van moderne kaders en er geen beperkingen zijn op het gebied van flexibiliteit en aanpassingsvermogen.
4. Aanpassingsvermogen
Mocht je al een Magento 2 webshop hebben, is er niets om voor te vrezen. Met Hyvä thema’s hoeft je niet helemaal opnieuw te beginnen. In plaats daarvan kun je gemakkelijk jouw huidige thema vervangen en zo vermijden dat de backend/admin panel functies opnieuw gecreëerd moeten worden. Deze zijn namelijk al inbegrepen.
Mocht je wel helemaal aan het begin van het ontwikkelingsproces beginnen in Magento 2, of overstappen van Magento 1, is het mogelijk om onderdelen van het Hyvä thema over te nemen. Het Hyvä thema is echter alleen beschikbaar voor Magento 2 (en niet voor Magento 1).
Conclusie
Wij van Younify zijn erg lovend over Hyvä Thema’s en de voordelen die het geeft aan onze klanten. Hyvä Thema’s zijn in feite een Magento 2 front-end op een heel ander niveau. Vanwege de immense potentie vinden wij dat alle Magento 2 handelaren die streven naar een groeiende online business het zouden moeten implementeren.
Het kiezen van een e-commerceplatform is een uitdaging, maar met de juiste beslissing zal je ongekende profijten ervaren. Wij en de mensen achter Hyvä zijn er stellig van overtuigd dat de combinatie van Hyvä + Magento in veel gevallen de beste combinatie is om e-commerceprojecten te realiseren, van klein tot groot, van eenvoudig tot complex.