35% meer omzet voor Maxifleur dankzij Hyvä
Maxifleur levert hoogwaardige kunstplanten en accessoires door heel Europa. Met vier verschillende webwinkels (Nederlands, Engels, Frans en Duits) bedient Maxifleur zowel consumenten (B2C) als zakelijke klanten (B2B). Naast een webwinkel met zeer uitgebreid assortiment, bevat de website ook een virtuele 360° showroom waar alle producten bekeken kunnen worden.
uur ontwikkelen & testen
klanttevredenheid
aangepaste modules
jaar succesvolle samenwerking
De Uitdaging
Als leider op het gebied van kwalitatieve kunstplanten stond Maxifleur voor een behoorlijke uitdaging met hun bestaande Magento 2 shops. Gebouwd op het Luma thema boden de webshops wel de gewenste functionaliteiten, maar ze kampten ook met een trage laadsnelheid. Bovendien ontbrak het aan geavanceerde prestatiemetingen.
Toen laadsnelheid meer impact in het algoritme van Google, daalden de rankings van Maxifleur. Met een minder goede online aanwezigheid en minder klandizie tot gevolg. De aard van het Luma thema maakte het implementeren van wijzigingen en verbeteringen echter kostbaar en tijdrovend.
Om concurrerend te blijven en de verkoop weer te stimuleren, had Maxifleur dus een oplossing nodig die de snelheid, gebruikservaring en prestaties van hun webshops zou verbeteren.
Werkzaamheden
Vanwege de low-code aard en de enorm verbeterde laadsnelheid adviseerden we Maxifleur over te stappen op het Hyvä thema. Met een upgrade naar de nieuwste Magento-versie voor integratie met Hyvä begon ons team de webwinkels van Maxifleur dan ook te transformeren.
- Extensie compatibiliteit
Aangezien veel leveranciers nog geen speciale Hyvä modules hadden ontwikkeld, hebben we voor functies zoals Layered Navigation, FAQ’s, productlabels en zoekfunctionaliteit eerst een aangepaste compatibiliteitsmodus gemaakt.
- Aangepaste functionaliteiten
We implementeerden aangepaste functies zoals hover afbeeldingen op categoriepagina’s en ontwikkelden een uniek MegaMenu-module die inmiddels ook succesvol op andere Hyvä-websites kan worden gebruikt.
- Ontwerp en gebruikerservaring
Ons team richtte zich op het optimaliseren van het ontwerp en de gebruikerservaring, waarbij het design responsief werd voor mobiele apparaten en een gebruiksvriendelijke interface kreeg. - Prestatie optimalisatie
We legden de nadruk op het optimaliseren van afbeeldingen en andere SEO best practices om de laadsnelheden nóg verder te verbeteren en te zorgen voor betere rankings in de zoekresultaten van Google.
Resultaat
- 35% meer omzet
- 77% snellere website
- 19% minder winkelverlatingen
- 26% hoger conversiepercentage
Wat Maxifleur over ons zegt
“De verbeterde snelheid en stabiliteit zijn echte gamechangers geweest. Met Hyvä laadt onze webshop sneller dan ooit tevoren. Bovendien zijn onze belangrijkste cijfers en Google rankings aanzienlijk verbeterd. Sinds onze samenwerking met Younify zien we dan ook opmerkelijke verbeteringen en ervaren we een positieve impact op ons bedrijf. Mooi om te zien dat onze webwinkel weer probleemloos functioneert en onze bezoekers betrokken en tevreden blijven!“
Michael Kamper, oprichter van Maxifleur
De technologie die wij gebruiken voor
Maxifleur
Klaar om je e-commerce drastisch te verbeteren?
Lees Over Andere Younify Projecten
Ook het maximale uit e-commerce halen?
Neem bij vragen gerust even contact op of plan een gratis adviesgesprek. Onze Magento webshop specialisten helpen je graag verder.
Hoe werkt het?
We plannen een gesprek wanneer het jou uitkomt
We ontdekken waar je kansen liggen in een meeting
Wij maken een voorstel op maat (geheel vrijblijvend)